חברים יקרים, תנו הרבה כפיים לאורח בבלוג וחבר טוב שבא היישר מהמקום הראשון בגוגל בביטוי קידום אתרים כדי לתת לכם את התוכן המעולה שלו. אז בלי הקדמות נוספות ניגש לעניין ואשאיר לכם לקרוא את המאמר המעולה מאת דניאל זריהן על 5 דרכים לקידום בגוגל
האם אתם מפעילים אתר בשבילכם או בשביל לקוח שלכם? האם הייתם רוצים להופיע במקומות יותר טובים במנוע החיפוש?
יש כמה צעדים שתוכלו לעשות שישפרו לכם את המיקומים בצורה קלה וכמעט וודאית. ריכזתי 5 כאן חמש דרכים בשביל לעשות בדיוק את זה. יש לציין שהמאמר הזה איננו מחליף הדרכת קידום בגוגל אלא נוגע בכמה נקודות שיכולות לעזור לכם באופן נקודתי. המשיכו לקרא וגלו כיצד תוכלו גם אתם להשיג הרבה קידום ממאמץ מועט יחסית.
לא יודעים מה זה קידום אתרים? התחילו במאמר הזה.
אופטימיזציה באתר
כל פעולה שתעשו באופטימיזציה של האתר תוכל להיות בעלת השפעות מרחיקות לכת על הקידום של דפים שונים בו.
- דאגו לתגיות מטא טובות – תגיות כותרת ותיאור הן השער שלכם או אם תרצו השלט שלכם בדף תוצאות החיפוש של גוגל. דאגו לכתוב תגיות נכונות הכוללות מילות מפתח מצד אחד וגם יוצרות קריאה לפעולה שנשמעת טוב ותוכל להזיז את הסמן של הגולשים לכיוון האתר שלכם.
- אופטימיזציה מקיפה בכל הנוגע למהירות טעינה – מהירות טעינה יכולה להיות מושגת במגוון דרכים, החל מכיווץ תמונות ועד לטיפול בבעיות שונות בשרת או מעבר לשרת יותר איכותי עם שירותי VPS טובים.
- היררכיה ופשטות – דאגו להיררכיה נכונה באתר שלכם. דאגו להוציא עמודי 'זבל' שאינם מוסיפים ערך לגולש או למנוע החיפוש. מבנה אתר נכון יצור אתר ידידותי לגולש שגם גוגל יאהב. זכרו ליצור מפת אתר.
- יש גם לתת את הדעת על יחס המרה – קיראו עוד על זה כאן.
תוכן
תוכן הוא אחד מאבני היסוד של קידום אתרים.
דאגו לפרסם תוכן איכותי שיתן מענה למילות מפתח רלוונטיות מצד אחד וגם יהיה מעניין ויתן ערך ממשי לגולש מהצד השני.
הקפידו לפרסם תוכן איכותי שמלווה בגרפיקה או תמונות תומכות. דאגו לפרסם תוכן בצורה סדורה ולהצמד לתכנית עבודה שמבוססת על מחקר מילות המפתח שלכם.
פרסום תוכן במועדים קבועים הוא מאד מומלץ. זה מרגיל את הגולשים שלכם לקבל תוכן בזמנים ידועים וגם מאותת לגוגל שהאתר מתעדכן בצורה שוטפת. המנעו מפרסום של הרבה תוכן בבת אחת אלא אם כן יש לכך סיבה מיוחדת.
תוכן טוב יתן לכם יתרון מיידי בחיפושי זנב ארוך. ככל שתפרסמו יותר מאמרים ממוקדים על מילות מפתח כאלו, כך תגיעו ליותר גולשים ולפוטנציאל מכירות או המרות רב יותר.
התכוננו מבעוד מועד לאירועים
צפו מראש אירועים שונים כגון תחרויות ספורט, אירועי תרבות או אירועים חדשותיים אחרים. דוגמאות יש למכביר והן כוללות אירועים גדולים כמו האירוויזיון או הבחירות הארציות אבל גם דברים יותר קטנים כגון גמר האח הגדול, חתונה מלכותית או זכיה של אתלט ישראלי בתחרות חשובה.
היתרון הגדול באירועים כאלו הוא שלעיתים תוכלו למצא נישה עליה לא נכתב הרבה תוכן. כאשר האירוע יתרחש, התוכן שלכם יעשה מאד רלוונטי ויקודם במהירות למקומות גבוהים במנוע החיפוש. אם בחרתם לכתוב על נושא גדול כמו האירוויזיון למשל, נסו למצא זווית יחודית שמתאימה לנושא האתר שלכם. אם תוכלו לצפות התרחשות אירועים מסוימים מראש, זה בכלל מצוין. במקרה והם לא התרחשו כמו שצפיתם תמיד תוכלו להוריד את הדף…
רשתות חברתיות
דאגו ליצירה ופרסום תוכן בעמודים השונים ברשתות החברתיות. לרשתות חברתיות יש שני יתרונות ברורים:
- רשתות חברתיות מאותתות ללקוחות פוטנציאלים שהאתר או העסק שלכם מוקף ומוכר על ידי חברים שלהם. זהו אלמנט חשוב מאד בשיווק בכלל והוא בא לידי ביטוי באופן דומיננטי באינטרנט. אנשים צריכים את ההכרה ואת האישור שמה שהם עושי הוא דבר מקובל ורצוי.
- היתרון הנוסף של הפעלת ויצירת תוכן ברשתות חברתיות היא העובדה שתוכן כזה מייצר קישורים ותומך באתר באופן ישיר מבחינת הקידום שלו. לעיתים, תוכן שפרסמתם ברשתות חברתיות יעלה בחיפושים שונים יהיה מקור לתנועת גולשים לאתר שלכם ובנוסף יעניק לכם יתרון מבחינת הקידום.
יצירה ופרסות תוכן ברשתות חברתיות יכול להיעשות בצורה פשוטה. חבל לא להשתמש בכלי הזה כאשר הוא קיים ויש לו יתרונות.
צרו שיתופי פעולה ורעיונות יצירתיים
בכדי לקדם את האתר שלכם תוכלו ליצור כל מיני שיתופי פעולה או אפילו מבצעים שונים ומשונים:
- הדוגמא הקלאסית לשיתוף פעולה שיעזור לכם בקידום האורגני הוא החלפת מאמרים. הרעיון הוא שאתם מזמינים מאמר מכותב אורח אצלכם בבלוגץ זהו יכול להיות מומחה או בעל עסק שיכתוב אצלכם באתר תוכן שקשור הן לתחום המומחיות שלו והן לשלכם. אתם תעשו את אותו הדבר באתר אותו הוא מפעיל. זה יצור לכם, בנוסף להעשרה של התוכן, גם קישורים חיצוניים שמגיעים ממקורות סמכותיים ורלוונטים.
- צרו מבצעים שונים שיגרמו לאנשים להכנס לאתר שלכם או לרשתות החברתיות ומשם לאתר. תוכלו להציע הנחות או הגרלת מוצרים למשל בתמורה לשיתוף תוכן מהאתר או אפילו כתיבה או שליחת תמונות שונות מבצעים יצירתיים כאלו יכולים ליצור הרבה 'באז' מסביב לאתר שלכם שכולל פרסומים ברשתות חברתיות והרבה תנועת גולשים. שני הדברים הללו יתורגמו מהר מאד גם לקידום בתוצאות החיפוש בגוגל.