מהו האינטרנט? או – שיווק באינטרנט, המבוא.

ראשית, חשוב להבין מהו האינטרנט..

הניסיון שלי הראה לי, שכמעט כל עובד שקלטתי לחברה (אני מנהל חברת שיווק) היה זקוק להסבר הבא. גייסתי עובדים שחיים את האינטרנט, כאלה שעבדו במשרדי פרסום, מקדמי אתרים ומתכנתים. משום מה הפרספקטיבה תמיד הייתה שגויה. אותו דבר קורה כשאני נפגש עם מנהלי שיווק שלא מבינים את החשיבה התהליכית הבסיסית באינטרנט. לכן החלטתי לכתוב ממש מההתחלה.

ראשית, חשוב להבין מהו האינטרנט. מדובר בעצם ברשת תקשורת כלל-עולמית המקשרת בין מחשבים (שרתים) ומאפשרת להעביר בניהם מידע. המידע מועבר על-ידי אמצעי תקשורת שונים (כגון כבלים, סיבים אופטיים, לוויינים ועוד…) וניתן להעברה בסוגי קבצים שונים (ווידאו, תמונה, טקסט ועוד).

את המידע המלא אודות האינטרנט ניתן למצוא בויקיפדיה, אך הבנת הבסיס חשובה למי שרוצה לדעת להשתמש באינטרנט וכמעט לכל אדם בן ימינו. למרבה הפלא רוב האנשים אינם מודעים להסבר הבסיסי הבא:

כאשר אתם מתחברים מהמחשב שלכם אל אתר אינטרנט בעזרת הדפדפן שלכם, אתם מועברים אל כתובת מסויימת שהיא בעצם תיקייה בתוך שרת (שרת הוא מחשב המחובר לרשת ומאפשר למחשבים אחרים גישה אל הקבצים שבו) המעבירה מידע אליכם דרך ספק האינטרנט.

המידע מועבר אל הדפדפן, ש"מעבד" אותו ומסדר אותו בהתאם. בדרך-כלל, אוסף הקבצים שהועברו אל הדפדפן שלכם יוצג לכם בתוך מה שנקרא דף אינטרנט, שהוא חלק מאתר. אתר אינטרנט הוא אוסף דפים המאוגדים תחת דומיין מסויים ומייצגים בד"כ אדם, חברה, ארגון וכו'.

אותו אתר בנוי מקוד, מקבצי מדיה שונים (טקסט, תמונות ווידאו וכו') וממסד נתונים. הדפדפן שלכם מקבל גישה אל אוסף הקבצים בשרת, ובאמצעות קבצי הקוד בשילוב עם מסד הנתונים, מבין כיצד לסדר את המידע על המסך שלכם.

google-photo

על האינטרנט היום

כיום האינטרנט משמש כערוץ התקשורת והעברת המידע המרכזי והמוביל בעולם. האינטרנט אפשר לעולם ולכלכלה להתפתח והפך את העולם הקפיטליסטי בו אנו חיים למעין "כפר גלובאלי". תרבות הצריכה מתבססת במרכזה על עידן האינטרנט, כך שעידן צריכת המידע דרך סמארטפונים, מחשבים וטאבלטים מאפשר למותגים ליצור קשר עם קהל היעד שלהם, שנמצא גם הוא, כמעט פיזית – באינטרנט.

יצירת הקשר בין העסק ללקוח תיעשה בדרך-כלל באמצעות פרסום (הצגת פרסומות, תוכן שיווקי, מיילים ועוד). ניתן לחשוב על העולם האינטרנטי כמשול לעולם הפיזי, בו יש רחובות עם תנועה ומספר חנויות באותו הרחוב שמציעות לעוברים והשבים להיכנס אליהן. כך, התנועה ברחוב היא תנועת הגולשים (בחיפוש של ביטוי מסוים בגוגל או בכל מקום אחר בו גולשים נתקלים במסר שלכם) והחנויות הן האתרים שלכם אליהם אתם מזמינים את הגולשים להכנס. סטטיסטית, ככל שהתנועה בסביבתכם רחבה יותר, תעלו את כמות המבקרים אצלכם בחנות או במקרה שלנו באתר.

יחס המרה – CR הוא היחס שבין מספר הגולשים שנכנסו לדף ספציפי באתר לבין מספר מבצעי פעולה מסוימת (כגון יצירת קשר). למשל, אם נכנסו מאה אנשים (גולשים) אל דף בו אני מציע ייעוץ עסקי ושיווקי לחברות וחמישה אנשים יצרו איתי קשר, אז יחס ההמרה שלי הוא 5%. מהחישוב הפשוט הזה ניתן להבין שאם יחס ההמרה שלי הוא X, וכמות הגולשים באתר שלי הוא Y, אז ככל שאגדיל את Y – אגדיל גם את כמות האנשים שפנו אלי בקשר לשירות שלי (על איך להגדיל את יחס ההמרה – X, אכתוב בהמשך).

לקריאה נוספת על שיפור יחסי המרה באתרים – CRO 

Depositphotos_78035542_small

כמה עובדות מעניינות לגבי האינטרנט

  • כאשר אתם מחפשים בגוגל ביטוי מסויים, האלגוריתם (המנגנון) של גוגל מפעיל מעל כאלף מחשבים ותוך 0.2 שניות מוצגות לכם תוצאות החיפוש המסוננות.
  • כיום, יש בפייסבוק יותר ממליארד וחצי משתמשים פעילים מדי חודש, ועוד יותר משני מיליארד משתמשים פעילים חודשית ברשתות נוספות שפייסבוק קנתה (ווטסאפ, אינסטגרם, מסנג'ר ועוד).
  • בכל יום, בערך 16% מביטויי החיפוש של גוגל הם כאלו שמעולם לא חופשו לפני – תחשבו מה זה אומר על הפוטנציאל שלכם לקידום אתרים אורגני בגוגל!
  • מובייל מנצח: סטטיסטיקות גלישה במובייל שוברות שיאים והוא בעצם עבר את המחשב הנייח (דסקטופ).
  • בכל יום, מתבצעים יותר משלושה וחצי מליארד חיפושים בגוגל ברחבי העולם.
  • גוגל היא בעצם, בין היתר, משרד הפרסום המוביל בעולם.

לפתח מערכת יחסים עם הקהל שלכם:

כדי ליצור קשר עם קהל היעד שלכם דרך האינטרנט אתם זקוקים לאמצעי תקשורת נגיש, נוח ומתאים למטרות שלכם. הקהל ירצה לבקר באתר האינטרנט שלכם מכיוון שתציעו לו ערך מוסף. כאשר הקהל יתרגל להפיק שימושים ותועלת מהתקשורת איתכם – תוכן ומידע, עדכונים וחדשות והצעות שיווקיות רלוונטיות – הוא ייצור איתכם אינטראקציה קבועה שתתבטא בגלישה בדפים שונים באתר, בשיח או ביצירת קשר.

בדרך-כלל תרצו שיהיה לכם לפחות אתר תדמית או דף נחיתה, בו תוכלו להציג את הפירמה שלכם ולהציע את המוצרים שלכם. הגולשים יוכלו לקבל מידע שוטף ואפשרות לפנות אליכם ולבצע פעולות שונות, וכך להחליט האם הם רוצים להיות לקוחות שלכם, לעשות אתכם עסקים ובסופו של דבר להניב לכם רווחים. הדבר המשתלם ביותר הוא לבנות את המוניטין שלכם ולפתח מערכות יחסים ארוכות עם קהלי היעד, אחרי שכבר הגעתם אליהם.

לאחר שתלמדו את יסודות השיווק באינטרנט, תוכלו להגיע ל"מיינד-סט" הנכון לגבי העולם רחב-האפשרויות הזה. האינטרנט מאפשר היום ליזמים, לבעלי עסקים ולארגונים להתפתח ולתקשר ביניהם ועם לקוחותיהם. הוא כלי כל-כך דומיננטי שמי שלא ירכוש מידע בסיסי לגביו יפסיד הזדמנויות רבות.

במאמרים הבאים נלמד את הצעד הבא, שנקרא ROI

 

Depositphotos_11019625_smalled

אחרי שלמדנו את הבסיס, במאמרים הבאים נמשיך להבין את השלבים הראשונים של האינטרנט, שיווק באינטרנט ועסקים ויזמות באינטרנט.

 

מקווה שנהניתם. יש לכם שאלות? תרשמו מטה.

ותגידו: ידעתם מהו האינטרנט?

 

5 Responses

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *